Drukke dagen, 4 5 & 6 en ETEN - Reisverslag uit Unjung-dong, Zuid-Korea van Ekelien Nutma - WaarBenJij.nu Drukke dagen, 4 5 & 6 en ETEN - Reisverslag uit Unjung-dong, Zuid-Korea van Ekelien Nutma - WaarBenJij.nu

Drukke dagen, 4 5 & 6 en ETEN

Door: Ekelien Nutma

Blijf op de hoogte en volg Ekelien

20 Augustus 2013 | Zuid-Korea, Unjung-dong

Wat zijn we alweer druk bezig met het leventje hier. Afgelopen zondag naar de kerk geweest met mn gastgezin, na de kerkdienst, van een uurtje ofzo, was het tijd om met zn allen te lunchen. Bij de kerk heb ik een Duitse uitwisselingsstudente ontmoet die hier nu al een halfjaar is met yfu, en omdat Seona unni niet thuis zou zijn ben ik met haar een dag weggeweest naar Hongdae in Seoul, hier is een groot winkelcentrum waar we rond hebben gelopen en ook wat hebben gegeten samen. Rond 7 uur weer richting Annyang gegaan met de metro waar Yuna unni zou komen om samen naar huis te gaan met de bus. Tijdens onze laatste wandeling naar huis heb ik dan ook eindelijk wat met haar gepraat, ze antwoordde half in het Engels en half in het Koreaans, maar het is me gelukt. ^^ Maandagmorgen samen met omma naar YFU gegaan voor de orientatie. Er zijn nog 2 andere, Australische, meisjes die ook dit semester hier op uitwisseling zijn. Een daarvan zal naar dezelfde school als mij gaan, maar wel een klas lager. Samen met zn 3en een hoop lol gehad tijdens het "leren" en doen, mensen tekenen, kpop liedjes zingen, maar ook nieuwe woorden leren en vragen, maar vooral veel lachen. Voor de lunch met alle YFU staff uit eten geweest. Savonds ging ik Koreaans leren beneden, maar toen ik naar beneden wou lopen kwam ik Seona tegen op de 1e verdieping die vroeg of ik ook ging studeren, nadat ik ja had gezegd zei ze me te gaan zitten. Zo zijn we samen gaan leren. Zij Engels (ze studeert Engels en Chinees) en ik Koreaans. Tussendoor elkaar geholpen door dingen uit te leggen. Ze vindt Engels best wel heel moeilijk, ondanks dat ze het echt heeel goed kan, en hard leert. Daarna met Seona unni een hele hoop fotos gekeken, van mij, van vakantie, van haar Europa trip en andere, echt heel leuk. Vandaag zelf weer naar YFU geweest, de koreaanse vlag getekend, weer poppetjes getekend en gezongen, dit keer bezorgde lunch gegeten, iets met kip, rijst, mayo en sojasaus, echt superlekker! Verder naar Gangnam geweest met een persoon van de YFU en ons drieen om voor de andere 2 een simkaart te regelen, officieel mocht dit helemaal niet want de baas mocht het niet weten haha. Aan het einde nog wat Koreaans les gehad en dat was het alweer, eigenlijk niet zoveel gedaan :') maar wel een leuke dag gehad.

Waar ik nog niet helemaal aan kan wennen is al het eten, niet het soort eten, maar meer de hoeveelheid. Ze proppen me vol met vanalles en nog wat, ik dacht serieus dat Koreanen niet zoveel aten maar dat had ik goed mis. Zoals voor ontbijt vanmorgen, krijg ik een geroosterde boterham (ze zijn dikker hier en hebben meer weg van een croissant qua smaak dan van een boterham), een eitje, broccolisoep en een kom vol met cornflakes met melk. Mijn omma wou zelfs nog 2 boterhammen meer roosteren maar ik zei dat het al genoeg was. En dan zoals gewoonte kreeg ik er nog fruit bij aan het eind. Veeelste veel, dus niet alles opgegeten. Maar dit is dan alleen ontbijt, zo is het dus de hele dag door, savonds, smiddags maakt niet uit. Ook tussendoor worden er snacks, chips en fruit gegeten. Ik was al gewend veel te eten maar dit is nog meer dan dat!
Inmiddels hoest ik wat minder dan ik deed, dus ik hoop dat ze nu ook minder bezorgd over me zijn. Morgen en overmorgen weer naar YFU en dan is het klaar, maandag naar school :o

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ekelien

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 15179

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 16 Januari 2017

Studeren in Zuid-Korea

14 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Zuid-Korea!!

Landen bezocht: