5 weken - Reisverslag uit Unjung-dong, Zuid-Korea van Ekelien Nutma - WaarBenJij.nu 5 weken - Reisverslag uit Unjung-dong, Zuid-Korea van Ekelien Nutma - WaarBenJij.nu

5 weken

Door: Ekelien Nutma

Blijf op de hoogte en volg Ekelien

06 December 2013 | Zuid-Korea, Unjung-dong

Tis alweer zo'n 2 maanden sinds ik voor het laatst heb geschreven... Inmiddels heb ik nog 5 weken in dit geweldige land over. Time flies when having fun! Dat is maar weer eens bewezen. Het gaat moeilijk worden om afscheid van iedereen te nemen na een halfjaar met mijn gastgezin, of nouja meer gewoon m'n 2e familie nu, en mijn klasgenoten en andere vrienden. Ben zo gewend aan het leven hier nu, wat ook een reden is waarom ik weer zolang niet geschreven heb. M'n leven hier is in mijn ogen zo "normaal" geworden, alsof ik nooit ergens anders heb geleefd en daardoor is er weinig inspiratie. Het leven bestaat nog steeds uit dagelijks naar school gaan waar ik altijd maar wat verzin om te doen, in het weekend uit naar Seoul en een hoop Koreaans voedsel. Dat zal ook gek zijn, geen kimchi meer, geen rijst elke dag, geen brood dat meer naar croissant smaakt dan brood, al heb ik geen idee meer hoe Nederlands brood of al het andere Nederlandse eten smaakt, ik kan me er geen voorstelling meer bij maken. Net als hoe het is om niet meer bijzonder lang te zijn, soms als je buitenlanders ziet denk je, wow die zijn lang, maar dan herinner ik me dat dat de normale lengte in Nederland is..

De afgelopen 2 maanden heb ik me prima vermaakt, maar om eerlijk te zijn zou ik niet eens meer weten wat ik allemaal precies heb gedaan.. Zoveel dingen gebeurd, gedaan.. Onder andere een Picasso exhibitie met omma en Yuna unni en 100 dagen in Korea gevierd met de Australiërs. In totaal komt het neer op genoten van Korea.

Nu nog 5 weken waarin kerst en oud en nieuw zitten, maar ook het einde van het Koreaanse schooljaar. De laatste examens zijn volgende week, daarna heb ik geen idee wat we op school nog gaan doen maar 25 december vrij en vanaf 31 december dan officieel vakantie. In de laatste tijd hoop ik nog even goed te kunnen genieten van m'n familie, vrienden en Korea zelf. Er staat nog een tripje naar Busan (in het zuiden van het land aan de oceaan) op het programma als het allemaal lukt en verder nog veel rondhangen in en rond Seoul waarschijnlijk. Gewoon nog eventjes..

  • 06 December 2013 - 12:42

    Eipy Van Dieren:

    Geniet er nog maar even van. 5 weken zijn zo om.......
    Moge de warmte en de liefde van het Kerstkind je ,ook aan die kant van de aardbol,verwarmen!
    Groet, Eipy van Dieren

  • 07 December 2013 - 07:05

    Anke Wubs:

    Tjonge wat gaat de tijd toch snel,nu nog 5 weken genieten en dan weer terug naar Nederland! leuk dat we mee mochten lezen en konden genieten van al jou belevenissen in dat verre Azië. Alvast hele fijne feestdagen toegewenst en voor straks een veilige terugreis en goede aankomst in Nederland! Als het goed is komt je paps zondag 15 dec. gezellig eten bij ons,omdat hij dan preekt in o.a. IJmuiden.

  • 07 December 2013 - 09:53

    Fokelien:

    Wat heb jij je goed en snel aangepast en wat gaat de tijd dan snel. Nog fijne weken met je 2e familie en gezegende feestdagen. Hartelijke groet uit Apeldoorn

  • 13 December 2013 - 13:46

    Liesbeth Meijer:

    Hoi Ekelien, volgens mij ben jij al aardig vastgegroeid aan jouw nieuwe familie.
    Dat zal weer lastig worden om je los te weken en de harde realiteit van het nederlandse onderwijs te aanvaarden :)
    Geniet nog even van de laatste paar weken en neem gauw contact met me op!

    Groeten Liesbeth Meijer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ekelien

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1493
Totaal aantal bezoekers 15180

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 16 Januari 2017

Studeren in Zuid-Korea

14 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Zuid-Korea!!

Landen bezocht: