Dag 1 - Reisverslag uit Seongnam, Zuid-Korea van Ekelien Nutma - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Seongnam, Zuid-Korea van Ekelien Nutma - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Ekelien

Blijf op de hoogte en volg Ekelien

16 Augustus 2013 | Zuid-Korea, Seongnam

Dat was het dan, de eerste dag. Voor mijn gevoel heeft een dag nog nooit zoo lang geduurd, maar dat komt ook mede doordat ik woensdag heb overgeslagen door het vliegen. Woensdags om 3 uur ‘s nachts al met de auto van huis vertrokken om naar Schiphol te gaan, om 7.10 vanaf daar naar München gevlogen. Daar toen 4 uur gewacht, het besef dat ik echt onderweg was naar Korea was er op dat moment nog niet echt, je bent gewoon onderweg. Desondanks begon het gevoel wel daar op te komen, veroorzaakt door alle Koreanen die daar rond liepen waarmee ik samen het vliegtuig in zou gaan. Vervolgens na nog zo’n dikke 10 uur gevlogen te hebben, waar je drinken aangeboden kreeg, snacks, avondeten om half 3 ‘s middags Nederlandse tijd om vervolgens rond 8 Nederlandse tijd enorme honger te hebben en op zoek te gaan achterin het vliegtuig naar noodles :’) en ook nog een ontbijtje. Ondanks dat ik van dinsdag op woensdag maar 2 uur had geslapen is het me niet gelukt meer te slapen in het vliegtuig dan een halfuurtje, en tjonge wat duren die 10 uur dan lang! Met daarbij nog wel het geluk dat ik leuk films kon kijken in t vliegtuig xD maar dat ben je ook snel zat. Naja het was gewoon zo. Om 10 over half 11 Ned. tijd, 10 over half 6 ‘s ochtends Koreaanse tijd, dan eindelijk aangekomen op Incheon airport. En dan zit je daar, alles wat je ziet zijn Koreanen, waar ik normaal gesproken Aziaten aan het spotten was deed ik het nu met buitenlanders, en die waren er weinig.. Na mezelf 1,5 uur vermaakt te hebben kwam een kereltje van YFU-Korea naar me toegelopen, we hebben samen een Australisch meisje gezocht en vervolgens is dan ook mijn gastgezin aangekomen. Wow, dat is toch raar, staan ze ineen keer voor je, uh jaa uh hoi ja ik ben Ekelien. En wat een leuke mensen zijn het! Mn gastmoeder is echt suuperlief, zovan dat ze je meeneemt en dan haar hand op je rug legt. Zelfde geldt voor mijn zus hier, superleuk en lief meisje, dus dat moet goed komen. Mn gastvader is echt grappig, praatjes dat hij heeft. In de auto samen met z’n 4en al veel gelachen. Mijn andere gastzus ontbrak nog, haar zal ik morgen echt ontmoeten. Vanaf het vliegveld naar de stad gereden waar ik nu woon, wat is Korea toch mooi, met mooie bergen en andere natuur en daarnaast weer de ontzettend hoge kantoorgebouwen. Zo indrukwekkend, kon tijdens het autorijden nergens anders naar kijken dan naar buiten. Onderweg nog eventjes langs mijn toekomstige schooltje gereden, ziet er goed uit! En dan kom je in de stad Seongnam, en wauw, zo mooi. Direct met z’n 4en ontbijt gaan halen ergens bij een winkeltje, toen naar huis gereden, en ook dat, luxe, modern toemaaar. Na het ontbijtje toen gaan slapen, want ik was me toch moe. Zo even zo’n 5 uur geslapen. Toen ik om kwart over 4 wakker werd was alleen mn zus er nog, heb ff lekker gedoucht en ben toen vervolgens samen met haar beneden tv gaan kijken, een oude aflevering van een musicshow, Inkigayo, want je kan dat allemaal gewoon kijken wanneer je wilt. :D Nog wat met de hond gespeeld, ohja die was ik vergeten te noemen Bori het poedelachtig(??) hondje haha ik zou niet weten wat Koreanen hebben met dit soort hondjes maar ik heb ze vaker gezien, vandaag, en bij een Koreaanse artiest, allemaal precies hetzelfde ras haha. Mn zus ging weg en mn gastouders kwamen terug thuis, heb ze toen de cadeaus gegeven, de drop vonden ze lekker en het boek heel leuk, de stroopwafels zijn nog niet open gegaan haha. Toen was het etenstijd en jahoor ze namen me meteen mee uit eten, Koreaanse bbq, samgyeopsal, waarvan ik natuurlijk al gehoord had maar geen idee had hoe het was, maar van verhalen scheen het heel lekker te zijn. Direct allemaal dingen geprobeerd, de al even beroemde Kimchi, dat elke Koreaan elke dag wel eet, gegeten dat smaakt me toch een partij apart, aan die smaak zal ik zeker nog wel even moeten wennen, maar samen met het vlees en sla en ui en saus was het best lekker. Toen we weg zouden gaan zwaaide een Koreaanse vrouw bij het tafeltje achter ons naar mij, waarbij vervolgens mijn gastouders zeiden dat ik uit Nederland kwam en die vrouw zei dat ik pretty was, tja als buitenlander zal ik die bekijk nog wel veel vaker krijgen, heb het nu al. Vervolgens zijn we een stukje gaan wandelen door de stad, in het donker, die hoge gebouwen met lichten, bruggen verlicht, wauw. Weer thuisgekomen tv gaan kijken en nu lig ik in m’n bed dit te typen, ondanks dat ik het nu nog niet kan plaatsen omdat de wifi niet tot de 3e verdieping komt.. Dus dat moet ik morgen even doen. Maar wauw wat een dag en wat een indrukken!

  • 16 Augustus 2013 - 19:11

    Jan Wagenaar:

    heerlijk om te lezen dat je het naar je zin hebt en een fijn thuis hebt getroffen. spreek je engels met hen? ga je je best nog doen met koreaans?
    ik baal wel dat ik je gemist heb die laatste zondag en je geen knuffel hebt kunnen geven. beschouw die knuffel van Jennie maar ook van mij geweest.
    heel veel succes met het opdoen van deze unieke levenservaring.
    groetjes ook van Jennie

  • 16 Augustus 2013 - 19:35

    HGL Peels:

    Beste Ekelien,
    Leuk om je verslag te lezen, best een hele onderneming om zo naar de andere kant van de wereld te gaan. Je eerste ervaringen zijn erg positief, zo te lezen, en ik hoop dat daar nog een hele reeks mooie dingen achteraan komen. Een hele goede, en ook gezegende, tijd in Zuid-Korea toegewenst! Heb je nog eens behoefte aan contact met andere christenen daar, dan kan ik je nog wel adressen geven van kerken waarmee wij veel contact hebben. Koreanen zijn erg gastvrij, dat zul je snel merken. Ik hoop dat je het heel goed zult hebben ginds! Hartelijke groeten, prof. Peels

  • 16 Augustus 2013 - 20:48

    Eipy Van Dieren:

    Fijn dat je veilig bent aangekomen meis.
    Ga vooral genieten........deze ervaring kan niemand je meer afnemen.
    Schrijf maar veel mooie verhalen voor ons.
    De groetjes van ons viertjes
    Eipy van Dieren

  • 16 Augustus 2013 - 20:48

    Eipy Van Dieren:

    Fijn dat je veilig bent aangekomen meis.
    Ga vooral genieten........deze ervaring kan niemand je meer afnemen.
    Schrijf maar veel mooie verhalen voor ons.
    De groetjes van ons viertjes
    Eipy van Dieren

  • 17 Augustus 2013 - 03:43

    Ekelien Nutma:

    Dankjewel voor de knuffel Jan! Op dit moment spreek ik vooral Engels met ze, maar natuurlijk ga ik mn best doen voor het Koreaans!
    En prof. Peels, mijn ervaringen zijn zeker positief! En dat in contact brengen met christenen is niet nodig haha, mn eigen gezin is ook al christelijk xD Ze zijn zeker erg gastvrij!!
    Dankjewel Eipy, zal ik doen!

  • 18 Augustus 2013 - 17:22

    Fokelien:

    Wat leuk Ekelien dat je ons al gelijk deelgenoot maakt van je eerste indrukken van je nieuwe thuis.
    Wat zul je je ogen uitkijken, een heel ander land en ook hele andere cultuur waar je terecht gekomen bent. Laat je lekker verrassen en geniet van alle lieve mensen om je heen. Groet uit Apeldoorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ekelien

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 671
Totaal aantal bezoekers 15166

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 16 Januari 2017

Studeren in Zuid-Korea

14 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Zuid-Korea!!

Landen bezocht: